Cyklotrasa KČT 4199: Obědovice–Praskačka

Cyklotrasa začíná v Obědovicích u návesního rybníka.

Prochází asfaltovou místní komunikací vesnicí Obědovice a u motorestu přechází mezinárodní silnici 1/11. Na tomto místě je nutná velká opatrnost při přejíždění přes tuto, automobily neúnosně přetíženou silnici.

Za křižovatkou přechází povrch cyklotrasy z asfaltu na štětovaný a prašný (pro běžná kola bezproblémově použitelná). Za vesnicí míjí písník, za kterým se prašná polní cesta stáčí vpravo do Kratonoh.

Kratonohy prochází cyklotrasa po asfaltové místní komunikaci a na konci vesnice, před ústím této komunikace na silnici 1/11, odbočuje vlevo na účelovou asfaltovou komunikaci, vedoucí podél Bystřice, k okraji Roudnice.

Obcí Roudnice v celé délce 3 km prochází cyklotrasa po hlavní asfaltové komunikaci. U konce obce protíná cyklotrasu Staré Ždánice – Hrádek, zámek (KČT 4200) a za vsí přechází opět přes silnici 1/11, Platí totéž jako v Obědovicích s tím, že nebezpečí při přejezdu silnice 1/11 je zvýšeno neomezenou rychlostí na silnici 1/11, resp. ze zákona povolenou rychlostí 90 km/hod.

Za křižovatkou prochází cyklotrasa celou obcí Lhota pod Libčany, obdobně jako v Roudnici, hlavní asfaltovou komunikací. Od konce obce je pokračování cyklotrasy vedeno po místní, účelové, asfaltové komunikaci do Urbanic, kde odbočuje vpravo na místní asfaltovou silnici, přejíždí železniční trať.

Cyklotrasa končí na křižovatce v Praskačce, v místě kde prochází cyklotrasa Hradec Králové-Plačice – Dobřenice, žst. (KČT 4198).

Celková délka cyklotrasy činí 13,72 km.

Výškové rozdíly jsou zanedbatelné – celá trasa je vedena ve výšce mezi 230 až 240 metry n.m.